"+_NEWS_RATING_YOU_DONT_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Szív egészsége sportos és nem emberek számára

Miért mozogjunk?

szív egészsége sportos és nem emberek számára

A testmozgás 15 előnyös hatása Módosítva: Daganatos betegségek Idegrendszeri betegségek immunrendszeri betegségek légúti betegség szív- érrendszeri betegségek Testmozgás A testmozgás 15 előnyös hatása A rendszeres testmozgás számos egészségügyi előnnyel jár. Következzen most ezek közül Legyen ez felhívás azok számára, akik eddig ódzkodtak a mozgástól, illetve pozitív megerősítés az aktív életet élőknek Fizikai aktivitás minden olyan tevékenység, amely során valamilyen mozgást végzünk, miközben a szervezet kalóriát éget.

Huszonnégy

Ezek egyfelől a mindennapi életünk részei, vagy tudatosan beépíthetőek a hétköznapokba. Ide tartozik a séta, a kertészkedés, a takarítás, vagy a kutyasétáltatás.

Oltai Kata, a másképp gondolkodó / a Friderikusz Podcast 6. adása

A testedzés is egyfajta fizikai aktivitás. Általában az olyan fizikai tevékenységet értünk ezalatt, melyet előre megtervezünk, magában foglal egy sor ismétlődő gyakorlatot, és azért végezzük, hogy megdolgoztassuk, megerősítsük és fejlesszük testünk valamely részét, beleértve a keringési rendszert is.

A közelmúltban, több írásomban is foglalkoztam a sportolás fontosságával, egészségmegőrző, testformáló szerepével. Ennyi lenne az egész?

Lehet ez bármilyen csapatsport, aerobic, edzőtermi mozgás, futás, úszás. Lássuk tehát a rendszeres fizikai aktivitás előnyös hatásait a szervezetre! Agy Kimutatták, hogy a testmozgás oldja a szorongást, javítja a hangulatot, elűzi a stresszt és a depresszió ellen is hatásos.

Mit jelent, ha valakinek sportszíve van?

Elősegíti ugyanis a hangulatjavító szerotonin, valamint a fájdalomcsillapító és általános jó érzést okozó endorfinok felszabadulását az agyban. Bőr Fokozza a vérkeringést, így több oxigén és tápanyag áramlik a bőr sejtjeihez.

szív egészsége sportos és nem emberek számára

Az izzadás pedig — amely a testmozgás hatására fokozódik — lehetővé teszi, hogy a szervezet a bőrön keresztül szabaduljon meg a felesleges anyagok egy részétől. Tüdő A rendszeresen végzett testmozgás hatására nő a tüdőkapacitás, javul a légzés. Szív Rendszeres fizikai aktivitás hatására a szívizom megerősödik, nő a szív teljesítőképessége. Az aktív életet élőknél ráadásul kisebb a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

Emlők Tanulmányok igazolták, hogy a rendszeresen végzett testedzés hatására csökken az emlőrák kialakulásának valószínűsége a nőknél.

Mit jelent, ha valakinek sportszíve van?

Immunrendszer A mérsékelt testmozgás erősíti az immunrendszert, míg a túledzés, illetve a tartósan végzett, megerőltető gyakorlatok inkább ellenkező hatást váltanak ki. Vérnyomás Rendszeres fizikai aktivitás hatására bizonyítottan csökken a magas vérnyomás kialakulásának veszélye, illetve akiknél ez már fennáll, ott jelentős javulás érhető el. Vérzsír értékek A vérben található HDL védő koleszterin szintje nő, míg az LDL károsító koleszterin szintje csökken a rendszeres testmozgás hatására.

Az artériák falán így nem keletkeznek zsírt és egyéb anyagokat tartalmazó lerakódások plakkok.

A hobbisportolók számára is fontos a rendszeres szűrés

Így csökken a vérrögök kialakulásának kockázata a szív-koszorúerekben, amely szívinfarktushoz vezethet, illetve az agyat ellátó artériákban, amely pedig stroke-ot okozhat. Diabétesz Rendszeresen végzett testmozgással megelőzhető, illetve kordában tartható a 2-es típusú cukorbetegség.

Nem csoda, hogy az orvosok és az egészségügyi szakemberek egyöntetűen javasolják a rendszeres, mérsékelt mennyiségű testmozgást. Ez segít megelőzni az életmóddal összefüggő betegségeket diabétesz, magas vérnyomás stb. Azok, akik mindig a kanapén lustálkodnak, sokkal nagyobb veszélyben vannak!

Ha mozgunk, az inzulin — az a hormon, amelynek kulcsszerepe van a vércukorszint szabályozásában - jobban ki tudja fejteni a hatását, így a vércukorszint ellenőrzés alatt tartható. Vastagbél Csökken a kolorektális daganatok kialakulásának esélye, megszűnik a székrekedés. Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy a felgyorsul a táplálék áthaladása a bélcsatornán.

szív egészsége sportos és nem emberek számára

Nemi szervek A rendszeres, közepes intenzitású aerob edzés bizonyítottan jó hatással van mindkét nemben a libidóra és a szexuális teljesítményre. Az előzőekben említett plakk-képződés a szív egészsége sportos és nem emberek számára ellátó artériákra is érvényes, megakadályozva a vér szabad áramlását, amely merevedési zavarok kialakulásához vezethet.

EXTRA AJÁNLÓ

A rendszeres testmozgás tehát hozzájárul a hímvesszőtellátó artériák általános jó állapotának fenntartásához. Mit javaslunk?

  1. Fókusz - A sport hatása egészségünkre
  2. Ha sikerül megőrizni a szív és a keringési rendszer egészségét idős korban is, akkor a szellemi frissesség is tovább megmarad.

Már heti 5 alkalommal végzett kb. Találjunk olyan mozgásformát, melyet élvezettel végzünk!