A szívet védő jó éjszakai alvás egyik rejtélyét fedték fel

Alvás szív egészségügyi tanulmány

Tartalom

    Nehéz regenerálódni a tartós alváshiány után dr. Kerényi Kata Egy tíz napon át tartó alváshiány után — legyen annak lelki, egészségügyi, fizikai vagy akár leterheltségi oka — legalább egy hét kell, míg visszaáll a normális alvásritmus.

    A pörgős napokat és éjszakákat követően sokan a hétvégi pihenőidőszak alatt próbálják "utolérni" magukat, ám erre kevés a szombat-vasárnap.

    alvás szív egészségügyi tanulmány

    Egy új tanulmányból kiderül, hogy valójában sokkal tovább tart a teljes felépülés az elégtelen alvásból, mint gondolnánk. Sokan küzdenek vele Rengetegen folytatnak elkeseredett küzdelmet a jó alvásért, szellemi és fizikai szinten is.

    alvás szív egészségügyi tanulmány

    Egy rövidebb távú alvászavart több módszerrel is megkísérelhetünk helyrehozni, erről a Gyógyzóna is írt már. Jeremi Ochab, a krakkói Jagelló Egyetem neurológusa munkatársaival arról végzett kutatásthogyan hat a szervezetre egy tartósabb alvásmegvonás, és hogyan zajlik az azt követő helyreállítás.

    alvás szív egészségügyi tanulmány

    A tartós alváshiány okozta memória- és koncentrációzavar a felépülés után is megmaradhatForrás: rf. Alvás szív egészségügyi tanulmány tudósok ráadásul felfedezték, hogy az elégtelen pihenés, az alacsonyabb koncentrációszint és a memóriaproblémák a hétnapos gyógyulás után is megmaradhatnak. A Plos One magazinban pár napja közzétett tanulmány szerint a lengyel kutatócsoport megállapította, hogyFigyelem- és memóriahiányhoz, koncentrációs zavarokhoz, — emiatt akár autóbalesetekhez — továbbá szívproblémákhoz, fejfájáshoz, gyengeséghez, szédüléshez, valamint egyéb egészségügyi problémák fokozott kockázatához is vezethet a tartós alvásmegvonás.

    alvás szív egészségügyi tanulmány

    A vizsgálati eredmények azt mutatják, hogy a megváltozott viselkedési, motoros és neurofiziológiai válaszok mind az alváshiány, mind a helyreállítódás idején fennállnak hangsúlyozta Dr. Jeremi Ochab, a tanulmány vezetője. Mit csinálj, ha nem tudsz aludni? Az álmatlan éjszaka mindenki rémálma. Remélni, hogy végre elalszunk, és várni, hogy beköszöntsön a reggel.

    Délutáni alvás: már bizonyíték van rá, hogy javítja az egészséget! Most már nyomós oka is van az ebéd utáni sziesztának! Elég hetente egy-két alkalommal szunyókálni délután, hogy csökkentsük a szívroham és a stroke rizikóját — derítette ki egy új kutatás. Mennyi délutáni alvás tesz jót? Azt régóta tudjuk, hogy a pihenés és a stressz csökkentése egyaránt jó hatással van a kardiovaszkuláris rendszerre, míg a kialvatlanság növeli a szív- és érrendszeri panaszok kialakulásának rizikóját.