Hogyan fogyasszuk?

A pisztácia jótékony hatással van a szívre, Pisztácia hatása, a pisztácia csökkenti a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának esélyét

  • Hogyan kell kezelni a magas vérnyomást és az anginát
  • Magas vérnyomásra gyógynövény
  • Kosárba a Természet Áldása pisztáciát 1kg!

Egy marék ebből a dióféléből aranyat ér a testnek Táfelspicc Mindezen tulajdonságai teszik olyan tökéletes snackké. Egészséges szénhidrátokhoz juthatunk, és még az étvágy csökkentésében is a segítségünkre lehet.

És ez csupán néhány ok, amiért ajánlott rendszeresen pisztáciát enni. A pisztácia rendszeres fogyasztása segíthet csökkenteni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Mi a pisztácia és tulajdonságai

Mindezt úgy, hogy szabályozza a koleszterinszintet, a vérnyomást, illetve a vércukorszintet is. Hozzájárul továbbá az agy egészséges működéséhez, amely a benne lévő luteinnek köszönhető.

Gyógyító növények A pisztácia kedvenc olajos magvaink közé tartozik. Általában csak sós, pörkölt formában találkozunk vele, hiszen hazánkban nem terem. A pisztácia olajában számos olyan hatóanyagot találtak, amelyek alkalmasak mikroorganizmusok elpusztítására. Számos baktériumtörzset és élesztőgombát képes elpusztítani, ugyanakkor hatása gyengébb a gyógyszeres terápiában használt antibiotikumokénál.

Sőt, a lutein még a szemre is jó hatással van. A pisztácia egészséges zsírok forrása is, így energiát ad egy fáradt napon. Kis helyen is elfér, könnyen magunkkal vihetjük, így bármikor bekaphatunk belőle egy marékkal, ha megéheznénk.

nyári szívegészségügyi tippek

A pisztácia a legkisebb kalóriatartalmú dióféleForrás: Shutterstock Magas az antioxidánstartalma, amely megakadályozza a sejtkárosodást, kulcsszerepet játszik egyes betegségek kialakulásának csökkentésében. A diófélék közül a pisztácia tartalmazza a legtöbb luteint és zeaxantint, mindkettő nagyon fontos antioxidáns, a szem egészségének megőrzésében van kiemelt szerepük. Szerencsére a pisztácia a legkisebb kalóriatartalmú dióféle. Ha a fehérjetartalmat nézzük, akkor a mandula van az első helyen, ám a pisztácia a másodikon.

Emellett nagyon sok elengedhetetlen esszenicális aminosav is van benne.

Együnk pisztáciát: ízletes és egészséges

A pisztácia gazdag rostban és fehérjében, mindkettő növeli a teltségérzetet, tehát kevesebbet fogunk enni. A sok rost jó a bél baktériumai számára. Hogyan fogyasszuk?

a magas vérnyomás és a hipotenzió masszázsának jellemzői

A pisztáciát ehetjük magában snackként, készíthetünk belőle fagylaltot, beleszórhatjuk a reggeli granolába, rászórhatjuk a salátánkra, de akár szószt, csokoládés süteményt, müzliszeletet és házi csokoládét is készíthetünk belőle. Jól feldobja a pitéket, a narancssalátát, a kekszeket, és még a sajtgolyókat, a kakaós csigát, a rizssalátát, a répasalátát, a citromtortát és az édes kenyereket.

Jól illik a bárányhoz, a disznóhoz, de még a csirkéhez is. Akár be is panírozhatjuk vele a csirkemelleket.

magasvérnyomás betegség elsődleges i10h0

Próbáljuk ki a következő receptet! Spagetti pisztáciával.